Werken aan je online zichtbaarheid is een van de belangrijkste marketing, maar sluit directe marketing (je offline communicatie) niet uit! Marketing in de vorm van drukwerk blijft een cruciale manier van communiceren. Waarom? Hieronder een aantal redenen.
Je hebt het fysiek in je handen
Een website of een advertentie zul je maar met één zintuig beleven, namelijk: zien. Met een flyer kun je een grotere beleving creëren doordat je deze niet alleen ziet, maar ook voelt. Je zintuigen worden veel meer geprikkeld, waardoor je het tastbare product niet zo snel zult vergeten.
Maar niet alleen prikkelt het de zintuigen, ook zijn er oneindig veel mogelijkheden op het gebied van kleur, opmaak, papiersoorten en de afmetingen die je hieraan wilt geven. Je kunt je marketingmix alle aandacht geven wanneer je ook drukwerk toevoegt aan je marketinguitingen.
Teksten zijn vaak beter leesbaar
Een opvallende verschijning is drukwerk zeker, maar niet alleen het opvallen is een groot voordeel. De teksten die op drukwerk te zien zijn, zijn ook beter leesbaar. Uit onderzoek is gebleken dat het begrijpen van teksten op papier hoger scoort dan dezelfde teksten op een scherm. De informatie die je op papier ziet neem je sneller in je op en onthoud je vaak langer, wat drukwerk ten goede komt. Bij digitaal drukwerk zijn er daarentegen veel afleidingen op je scherm die als het ware als een pop-up naar boven komen, zoals e-mailberichten en pop-ups op een website.
Het is opvallend
Een ding wat velen kunnen beamen is dat drukwerk opvalt. Vooral nu in deze snelgroeiende digitale wereld waar drukwerk nauwelijks nog wordt gebruikt en online reclame de overhand neemt. Daarbij kun je drukwerk ook vormgeven zoals belangrijke trends die van belang zijn bij bijvoorbeeld een website die klanten trekt. Bepaalde aspecten, zoals een rustige een eenvoudig design, kun je ook terug laten komen in je drukwerk. Ook zal drukwerk niet zo snel vergeten worden wanneer je deze in je handen geworpen krijgt. Dit in tegenstelling tot websites, die je snel weer weg klikt en waar je niet zo snel meer naar om kijkt.
Het combineren met digitaal is mogelijk
Het mooiste is natuurlijk de combinatie tussen online en offline. Dit kun je ook verwerken op allerlei kanalen. Bij drukwerk kun je bijvoorbeeld hashtags gebruiken en jouw social media-kanalen en website vermelden. Je nodigt potentiële klanten hierbij uit om jouw kanalen online te bezoeken of te promoten. Een online bezoek via drukwerk aanbieden zou ook kunnen middels QR-codes. Hiermee kun je met 1 klik jouw online uitingen in beeld brengen.
Op zoek naar drukwerk?
Ben je op zoek naar drukwerk en wil je meer weten over de mogelijkheden die Drukkerij Zaansprint te bieden heeft? Wij helpen graag! Neem contact met ons op via 075 62 88 461 of vul ons contactformulier in.