Laat jouw menukaart spreken
Tegenwoordig vinden we beleving en een wow-factor creëren belangrijker dan voorheen. Er worden meer eisen gesteld. Strakke designs, kleurgebruik, algehele beleving, instawaardige plaatjes, het kan niet mooi genoeg.
Tegenwoordig vinden we beleving en een wow-factor creëren belangrijker dan voorheen. Er worden meer eisen gesteld. Strakke designs, kleurgebruik, algehele beleving, instawaardige plaatjes, het kan niet mooi genoeg.
Een beleving creëren begint al bij de eerste indruk. Daarom is het belangrijk om het merk van jouw bedrijf op een goede manier uit te laten stralen.
In de horeca kun je natuurlijk ook niet achter blijven. Door jouw merk sterk neer te zetten zullen jouw klanten fijne reviews achterlaten wat jouw imago omhoog kan brengen. Dit begint al bij een sprekende menukaart. Wat is er dan fijner om een op-en-top menukaart met een aantrekkelijk design te kunnen tonen aan jouw klanten? Hieronder een aantal tips om meer klanten te trekken door te beginnen met een goede menukaart.
Beleving: In horecagelegenheden is de menukaart erg belangrijk. Het is toch het visitekaartje van het bedrijf. Daar gaat het om. Het is belangrijk om de sfeer die je wilt uitstralen in je bedrijf, terug laat komen in de menukaart. Denk goed na wat jij wilt uitstralen met je bedrijf.
Leesbaarheid en taal: Het is van groot belang dat de tekst goed leesbaar is. Wanneer jij luxe wilt uitstralen is het bijvoorbeeld belangrijk dat je een strak lettertype kiest en de witregels en andere zaken goed op elkaar afgestemd zijn. Zorg er ook voor dat jouw gast de tekst ook kan lezen zonder een vergrootglas. Daarnaast is het ook belangrijk dat je duidelijkheid creëert door de gerechten zo te omschrijven dat iedereen het begrijpt.
Netjes en verzorgd: Houd een goede volgorde aan bij jouw menukaart. Voor-, hoofd-, en nagerechten staan meestal op deze volgorde. De plaatsing heeft ook zeker effect op gerechten die mensen bestellen tijdens het bezoek. Een tip is om de gerechten met een hogere prijs bovenaan te zetten. Wij lezen van links naar rechts en van boven naar beneden. Zij zullen deze gerechten daarom eerder kiezen.
Formaat menukaart: Het is belangrijk dat het formaat van de menukaart handzaam is. Het meest handzame formaat is een A4-formaat waar alle informatie direct wordt getoond.
Online menukaart: Maak jij je zelf ook wel eens schuldig aan dat je het restaurant van tevoren online bekijkt voordat je daar naar toe gaat? Het is daarom belangrijk om de menukaart ook online op de website zichtbaar te maken. Het liefst dezelfde menukaart als die fysiek in het restaurant getoond wordt. Op deze wijze maakt de potentiële klant sneller de keuze om naar jouw restaurant te komen.
Teveel keuze: Zorg ervoor dat er niet téveel recepten op de menukaart staan. Dit zorgt voor kortsluiting omdat klanten dan niet meer weten wat zij moeten kiezen. Beter is om de menukaart vaker af te wisselen met bijvoorbeeld specials of eens in de zoveel tijd een gerecht te vervangen met een ander gerecht. Zo blijf je vernieuwend en zullen klanten relaxter in jouw restaurant zitten.
Neem vrijblijvend contact met ons op om je wensen en visie te bespreken voor jouw menukaart. Wij beantwoorden graag al je vragen en werken je ideeën uit tot een op maat gemaakt ontwerp dat aansluit bij jouw huisstijl.