Logo trends 2021

Een sterk logo creëren is een van de eerste stappen die je dient te zetten wil je een positieve uitstraling tonen aan de buitenwereld. Wij vertellen je meer over de logo trends van 2021.

Een sterk logo creëren is een van de eerste stappen die je dient te zetten wil je een positieve uitstraling tonen aan de buitenwereld. Een logo zorgt voor herkenbaarheid en maakt jou uniek. Dat maakt het een van de meest belangrijke aspecten voor jouw visuele identiteit. Maar er zijn logo’s die zo nu en dan aan vervanging toe zijn, vooral nu met de snel veranderende digitale wereld. Wij vertellen je meer over de logo trends van 2021.

Minimalistisch

Minimalisme is een trend die over het algemeen veel gezien wordt. Niet alleen onder logo’s, maar ook onder webdesign, social media en dergelijke. In 2021 zal deze trend zich voortzetten. Diverse bedrijven zullen overstappen op een minimalistisch logo die clean is, zonder allerlei poespas. Minimalistische logo’s zijn zacht voor het oog en vallen daarbij erg op.

Gradients en felle kleuren

Tegenwoordig zijn er zoveel bedrijven die met elkaar moeten concurreren, dat het belangrijk is dat het logo eruit springt. Met een logo waar veel kleurgebruik in zit, valt het direct op en het kan net iets extra’s laten zien.

Nette en verfijnde lijnen

Naast minimalisme zijn nette en verfijnde lijnen ook helemaal in. Ze hangen erg samen en deze lijnen zorgen ook voor een clean en zacht ontwerp. Fonts als sans-serif en simpele elementen passen hier goed bij.

Monogram

Twee symbolen die in elkaar worden verweven zie je steeds meer. In plaats van naast elkaar, zijn monogrammen een heuse trend.

Andere lettertypes

Wil je extra opvallen kun je gebruik maken van nieuwe, unieke lettertypes. Het is wel belangrijk dat deze creativiteit geheel past bij jouw identiteit. Zorg voor een professionele uitstraling. Daarbij is het ook belangrijk dat het leesbaar is.

Woordmerken deels weglaten

Een trend die op dit moment ook speelt is het deels weglaten van woorden of letters. De letter M wordt bijvoorbeeld voor de helft ontworpen met een punt onderin waardoor je nog steeds ziet dat het om een M gaat. Let hier goed op dat de woorden of letters nog steeds goed leesbaar zijn.

Op zoek naar een nieuw logo? Drukkerij Zaansprint staat voor je klaar!

Wil jij graag een nieuw logo ontwerpen en ben je ten einde raad? Of heb je een andere vraag? Onze medewerkers helpen jou graag. Neem gerust telefonisch contact met ons op of vul het contactformulier in en wij laten zo spoedig mogelijk wat van ons horen.

logo trends